Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Aukje

29 Januari 2017 | Indonesië, Ubud

De eerste twee weken op Bali zitten er alweer op.
In de eerste week heb ik veel culturele dingen gezien en veel rondgelopen. We zijn naar rijstvelden en tempels gegaan, hebben over Ubud market gelopen en we hebben kook- en taallessen gehad.
Het bijzonderste wat ik de eerste week heb gedaan was toch wel toen we naar de Holy Water Tempel gingen. Deze tempel is bekend vanwege het heilige water dat daar is. Mensen gaan hierheen om zich in dit water te 'spoelen' voor reiniginsrituelen.
Ook ik ben in het water gegaan om dit te doen. Je hebt een lange rij waar allemaal stralen water uit de muur komen. Bij elke straal water doe je een wens en spoel je je vervolgens met het water. Dit doe je door drie keer je mond te spoelen, drie keer je gezicht, drie keer je oren en drie keer over je hoofd. Zo ga je de hele rij af en stap je vervolgens weer uit het water.
Ik vond het een super bijzondere ervaring waarvan ik heel erg heb genoten.

Helaas eindigde de week wat minder goed. Nadat ik even naar de winkel was gelopen om eten te halen, rende ik de tuin van ons huis in en struikelde ik hier over een steen. Ik gind door m'n rechter enkel en mijn linker been zat vol schaafwonden. Na vijf minuten op de grond te hebben gezeten kon ik wel weer lopen en heb ik de wonden schoongemaakt. Toen ik de volgende ochtend wakker werd kon ik helaas niet meer op m'n voet lopen dus ben ik toch maar even naar het ziekenhuis gegaan om het te laten checken. Na rontgenfoto's te hebben laten maken vertelde de dokter me dat het gelukkig niet gebroken was. Het enige wat ik heb is een gekneusde enkel en ik heb zalf gekregen om mijn wonden te verzorgen.
Helaas heeft dit er wel tot geleid dat ik mijn tweede week geen vrijwilligerswerk kon doen zoals gepland, omdat ik rust moest houden. Een grote teleurstelling, maar ik laat m'n reis niet verpesten. Daarom ben ik woensdag naar Sanur gegaan om daar de rest van de week aan het strand en zwembad te liggen in plaats van de hele dag in m'n bed te slapen. Vrijdag komt de rest van de groep hier ook heen zodat we hier gezellig met z'n allen kunnen chillen.

Volgende week heb ik 'adventure week' waarin ik ga fietsen, raften en vulkanen ga beklimmen en ik ga ervan uit dat ik dan alles weer kan.

Ik kijk erg uit naar de komende weken op Bali en ben benieuwd hoe alles gaat zijn.

Jullie horen snel weer van me!
Liefs, Aukje

  • 09 Februari 2017 - 18:15

    Godelieve :

    Wat een bijzondere verhalen weer Aukje.
    En ook nog even een inspectie van de gezondheidszorg in Bali heb je wel erg letterlijk genomen. Veel plezier op Bali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2017

Adventure week en beach week

29 Januari 2017

Bali

14 Januari 2017

Nepal

25 December 2016

Samenvatting week 1 in Nepal

20 December 2016

Nepalees leren
Aukje

Ik ben 17 jaar en ga een reis maken door Nepal, Bali en Australië. Ik blijf bijna 8 maanden weg en zal jullie op de hoogte houden via deze site!

Actief sinds 13 Dec. 2016
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 6514

Voorgaande reizen:

13 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: