Samenvatting week 1 in Nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu Samenvatting week 1 in Nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu

Samenvatting week 1 in Nepal

Blijf op de hoogte en volg Aukje

25 December 2016 | Nepal, Kathmandau

Dus zoals jullie denk ik wel gemerkt hebben is het uploaden een beetje mislukt deze week. Ik was vooral bezig met genieten van alles hier en had niet veel tijd om ook nog elke dag iets hierop te zetten. Bij deze dus een 'samenvatting' van de week.

Woensdag zijn we de ochtend begonnen met anderhalf uur yoga. Daarna hebben we Nepalese kook les gehad en na de lunch zijn we naar de Monkey Temple gegaan. Dit was erg mooi en we hebben natuurlijk heel veel aapjes gezien. Om daar te komen moesten we alleen wel eerst 365 hele hoge stijle tredes opklimmen maar het was het zeker waard.

Donderdag hebben we de hele ochtend gehiked. We gingen weg om 8 uur 's ochtends en waren terug om 14.00 uur. Toen we eindelijk boven aan de top van de berg waren was het uitzicht prachtig! We hebben even in de zon gezeten om vervolgens weer naar beneden te gaan terug naar huis zodat we konden lunchen.
Na de lunch hadden we geen programma en waren we vrij om te doen wat we wilden. We zijn met een hele groep naar Thamel gegaan om daar te eten en cocktails te drinken. Het was een hele gezellige avond en de cocktails waren erg lekker! Oh en het eten natuurlijk ook.
De terug weg met de taxi naar huis ging echter niet zo soepel als gehoopt. Nadat iedereen misschien net een cocktailtje te veel had gedronken wilden we allemaal graag slapen, maar de taxichauffeur dacht dat het wel een leuk idee was om compleet de verkeerde kant op te rijden waardoor we in plaats van binnen tien minuten thuis waren er anderhalf uur over hebben gedaan. Toen we na deze lange rit eindelijk aankwamen was het hek ook nog eens op slot waardoor we niet naar binnen konden. Toen er eindelijk iemand was om ons naar binnen te laten konden we dan toch echt gaan slapen.
Laten we het erop houden dat het een gekke, maar wel een hele gezellige avond was met iedereen!

Vrijdag was iets minder leuk. Mijn wekker ging om 7 uur zodat ik nog kon douchen voor het ontbijt. Toen ik m'n bed uit stapte om naar beneden te lopen kwam er iemand onze kamer binnen om te vertellen dat vandaag het ontbijt om 7 uur was in plaats van 8 uur. Douchen zat er voor mij dus niet in.
Na het vroege ontbijt zijn we naar een soort boeddha tempel gegaan. Maar om daar te komen moesten we eerst twee uur in een (niet erg comfortabele) bus zitten om vervolgens nog helemaal de berg op te klimmen. Misschien kunnen jullie je voorstellen dat ik hier niet helemaal op zat te wachten na te weinig slaap, geen douche en een cocktail te veel de avond ervoor. Maar goed, veel keus had ik niet en ik wilde het uitzicht en de tempel wel graag zien dus zijn we helemaal naar de top geklommen wat wel echt heel erg mooi was!
Vervolgens zijn we weer met een bus naar een andere tempel gegaan waar allemaal opofferingen werden gedaan. Ook hier moesten we erg veel trappen opklimmen om vervolgens weer naar beneden te lopen en weer omhoog te gaan om te lunchen.
De lunch was tot nu toe het slechtste eten wat ik hier heb gehad. Het was echt niet lekker dus veel heb ik niet gegeten.
Normaal naar de wc gaan was vandaag ook geen optie. De enige twee wc's die we vandaag tegen zijn gekomen waren gaten in de grond zonder wc papier en schoon kon je het ook niet noemen.
Toen we eindelijk klaar waren met lunchen en ik al helemaal uitkeek naar een lekkere warme douche, zat ook dat er niet in. We moesten opnieuw (voor de derde keer) dezelfde trappen oplopen om nog een keer hetzelfde uitzicht te bekijken. Toen we ook dat gedaan hadden konden we eindelijk naar huis. De hele bus rit heb ik geslapen, maar toen we aankwamen en met de andere bus het laatste stuk moesten doen was dat niet mogelijk. De bus reed niet omdat er teveel file was dus gingen we maar lopen naar het volgende busstation. Onze gids zei dat het maar 10 minuutjes lopen was maar uiteindelijk hebben we een half uur bergopwaarts naast de weg in al het stof en zand gelopen dat omhoog kwam van de auto's naast ons.
Toen we eindelijk na deze hele lange en vermoeiende dag thuis waren was het enige wat ik wilde doen een lekkere warme douche nemen, gaan eten en gaan slapen. Maar alsof mijn dag nog niet zwaar genoeg was, was m'n douche ook nog eens koud.
Nou goed, zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen merken was dit niet mijn beste dag en was het vandaag allemaal niet zo leuk. Maarja deze dagen horen er ook bij en gelukkig compenseert de rest van deze trip dit allemaal wel.

Zaterdag was het kerstavond. Overdag zijn we eerst met z'n allen naar een foodmarket gegaan wat heel erg leuk en ook vooral heel erg lekker was!
Toen we daar klaar waren zijn we weer naar Thamel gegaan om daar langs verschillende restaurants en barren te gaan om eerst koffie een daarna cocktails te drinken. Daarna zijn we terug naar huis gegaan om gezellig met de hele groep een kerstdiner te hebben.
Op dit moment had ik het wel even moeilijk met het gemis van thuis. Ik heb nog nooit kerst zonder m'n familie gevierd dus ik moest wel even wennen. Toch was het wel heel erg gezellig en ik maak zo wel wat mee. Niet iedereen kan zeggen dat ze op hun 17e in Nepal kerst hebben gevierd!

Zondag was het 1e kerstdag. Echt een kerstgevoel had ik niet omdat ze hier in Nepal geen kerst vieren.
Ik ben samen met een ander meisje naar de spa gegaan om daar een heerlijke massage te krijgen. Hierna hebben we lekker ergens geluncht en vervolgens zijn we weer terug naar huis gegaan. Daar heb ik m'n tas ingepakt voor de komende twee weken die ik niet spendeer in dit huis. Aankomende week ga ik namelijk raften en op safari en de week daarna ga ik een 5 daagse track doen in de Himalaya's.

Alles is dus ingepakt en ik kom over twee weken weer terug om mijn laatste week in Nepal te spenderen in dit huis. Ik ben erg benieuwd hoe de komende weken zullen gaan maar ik heb er heel veel zin in!

Ik spreek jullie snel weer.
Fijne kerst iedereen! Xxx Aukje

  • 27 December 2016 - 07:33

    Ria Van Duin:

    Lieve Aukje, wat een avonturen al in zo'n korte tijd. Fantastisch! Fijn dat we kunnen meegenieten via je leuk geschreven berichten.
    Veel plezier tijdens de komende twee weken. Spannend. We kijken uit naar je verslagen. Groetjes en liefs van ins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2017

Adventure week en beach week

29 Januari 2017

Bali

14 Januari 2017

Nepal

25 December 2016

Samenvatting week 1 in Nepal

20 December 2016

Nepalees leren
Aukje

Ik ben 17 jaar en ga een reis maken door Nepal, Bali en Australië. Ik blijf bijna 8 maanden weg en zal jullie op de hoogte houden via deze site!

Actief sinds 13 Dec. 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6513

Voorgaande reizen:

13 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: