Nepalees leren - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu Nepalees leren - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu

Nepalees leren

Blijf op de hoogte en volg Aukje

20 December 2016 | Nepal, Kathmandau

Vandaag was weer heel erg leuk, en ik had vanmorgen een warme douche! De douche was gewoon 37 graden dus daar heb ik erg van genoten.

Na het ontbijt hebben we Nepalees geleerd. Ik weet nu hoe ik moet zeggen 'mijn naam is Astha (mijn Nepalese naam)': Mero naam Astha ho. Waar woon je is: Tapaaiko ghar kahaá ho?
We hebben nog veel meer geleerd cmaar ik zal niet alles zeggen. Het was in ieder geval super leuk!

Later op de dag zijn we naar Bouddha Stuppa geweest. Dit was super mooi!

Nou bleek dat we gister nog met een ander soort lokaal busje zijn geweest dan de echte echte lokale bus. Die hebben we vandaag genomen toen we weer terug gingen naar ons huis van Bouddha Stuppa. Dit was pas echt gekkenwerk. Ze proppen zoveel mensen in die busjes en ik moest staan en alle wegen zijn zo slecht en hobbelig hier dus dat was niet het meest comfortabele vervoer dat ik ooit heb gehad. Er was zelf iemand in de deur opening die half buiten hing.
Comfortabel is anders, maar het was in ieder geval wel een bijzondere ervaring.

Nadat we klaar waren met eten 's avonds zijn we even naar de winkels gelopen met z'n allen om snacks te kopen. De groep is super gezellig en iedereen is zo aardig.
We zitten nu met z'n allen een beetje te chillen op een kamer en we gaan zo slapen.

Ik zal proberen foto's te uploaden maar de wifi is niet zo goed dus ik weet niet of dat gaat lukken. Dit is ook de reden dat ik alles een dag of paar dagen te laat erop zet. Excuses daarvoor.

Al met al was de dag weer heel leuk en leerzaam. Ik ga nu slapen, ik spreek jullie morgen weer.

Xx Aukje, Subha raatri (goodnight)