Eerste dag in Nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu Eerste dag in Nepal - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Aukje Huizinga - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Nepal

Blijf op de hoogte en volg Aukje

19 December 2016 | Nepal, Kathmandau

Vandaag is de eerste echte volle dag in Nepal. Gisteren was het nog wel echt even wennen aan alles maar vandaag was heel leuk.

M'n ochtend begon echter niet zo goed.
Een tijdje geleden stuurde mijn vader een artikel over koud douchen. Blijkbaar is dit erg gezond en hij schreef erbij of we de uitdaging aan gingen om een maand lang elke dag koud te douchen. Ik was absoluut niet van plan dit te doen aangezien ik een intens hekel heb aan koud douchen. Maar toen ik vanochtend wakker werd en naar de douche liep en eronder wilde gaan staan was die ijskoud en warm ging die ook niet worden. Het eerste wat ik dacht was, shit was ik nou maar wel een maand lang koud gaan douchen in Nederland want misschien was ik er dan nu wel aan gewend geraakt. Maar dat was niet het geval dus ik had geen andere keus dan toch echt onder die koude douche te stappen. Nou is me dit uiteindelijk alsnog niet gelukt dus heb ik mijn handdoek maar nat gemaakt en heb ik me daar mee gewassen. Het is namelijk zo dat het in Nepal overdag mooi zonnig en redelijk warm is maar 's ochtends en 's avonds is het super koud. Een koude douche kon ik dus mentaal niet aan.
Toen ik er later over vertelde aan iemand die hier al een paar weken zit vertelde hij me dat ik een andere douche moest gebruiken en dat ik daar bepaalde knopjes moest aanzetten en dat het dan wel warm wordt. Dus ik hoop nu heel erg dat dat gaat werken en dat ik morgen ochtend wel lekker warm kan douchen.

De rest van de dag was wel heel leuk. We hebben veel uitleg gekregen over de cultuur en de geloven hier wat erg interessant was. Ook heb ik een Nepalese naam gekregen wat ik super cool vind. Ik heet hier nu Astha. Dit betekend vertrouwen en geloof.

Daarna zijn we naar Bashundhara gelopen. Dit is een soort wijk/straat waar we even hebben rondgelopen en gekeken.

Na de lunch zijn we naar Thamel gegaan met de lokale bus. Het verkeer hier is echt gekkenwerk. Het is zo chaotisch. Het is de bedoeling dat ze hier links rijden maar eigenlijk rijden ze in het midden of waar dan ook waar plek is. Ze hebben totaal geen verkeersregels en ook geen stoplichten of rotondes.
Waar je in Nederland een boete kan krijgen voor toeteren zonder reden, is dat hier totaal niet het geval. Ze toeteren constant, maar ze zeggen dat als ze dat niet doen dat er dan juist ongelukken gebeuren. Het is een teken dat je erlangs wilt en een waarschuwing dat je eraan komt.
Ik zou nooit van m'n leven hier kunnen rijden maar gelukkig hoeft dat ook niet.
Toen we na deze chaotische rit waren aan gekomen in Thamel konden we beginnen met de opdracht die we hadden gekregen. We hadden van te voren tweetallen gemaakt en elk tweetal kreeg een papiertje met een Nepalees woord erop. Het was de bedoeling dat we zelf gingen uitzoeken wat het was en we moesten het dan ook kopen. Dit is ons gelukt binnen de tijd.
Verder hebben we ook hier een beetje rondgelopen en koffie gedronken die erg lekker was! We hebben bij ons verblijf geen koffie, en aangezien ik normaal elke dag koffie drink was het erg fijn dat ik eindelijk weer een kopje koffie kon drinken na 2 dagen.

Nu hebben we net gegeten en gaan we straks met z'n allen kaarten.
Het eten is erg lekker hier. Ik was nogal bang dat ik het echt niet zou lusten maar dat valt gelukkig heel erg mee.

Ik heb veel geleerd en gezien vandaag. Het was erg leuk en ik ben benieuwd wat ik morgen allemaal ga zien.

Liefs, Aukje ❤️

  • 20 December 2016 - 19:11

    Godelieve :

    Lieve Aukje, wat een leuke levendige blog heb je geschreven. En een mooie Nepaleense naam heb je gekregen.
    Succes met douchen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2017

Adventure week en beach week

29 Januari 2017

Bali

14 Januari 2017

Nepal

25 December 2016

Samenvatting week 1 in Nepal

20 December 2016

Nepalees leren
Aukje

Ik ben 17 jaar en ga een reis maken door Nepal, Bali en Australië. Ik blijf bijna 8 maanden weg en zal jullie op de hoogte houden via deze site!

Actief sinds 13 Dec. 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6508

Voorgaande reizen:

13 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: